מיתוג אישי

למען הסר ספק, לא רק בעלי עסקים זקוקים למיתוג. גם כל אחד ואחת מאיתנו יכול וצריך להפוך למותג בזכות עצמו. חשיבותו הגדולה של המיתוג האישי טמונה בצורך לבלוט ולהתבלט ביחס למתחרים, על אחת כמה וכמה בעידן שבו אנשים רבים מתחרים על אותו מקום העבודה או לחילופין מבקשים למתג עצמם כברי סמכא בתחום זה או אחר. מיותר לציין כי תחום המיתוג האישי נוגע במישרין בתחום הייעוץ הפוליטי שבו נדרש מועמד זה או אחר להוכיח כי הוא ראוי יותר ממתחריו לאמון הציבור.

המיתוג האישי מצריך קשר בלתי אמצעי עם הלקוח והיכרות מעמיקה בינו לבין מנהל המותג שכן על הפרק לא עומדים חברה או עסק פעיל כי אם בן אדם בשר ודם. במובן הזה היחס האישי הוא המפתח וזהו המימד שעליו אנו שמים דגש כבר מהפגישה הראשונה. נסו אותנו ותיווכחו בעצמכם. 

חשוב להדגיש שלא פעם ניתן למצוא חפיפה בין המיתוג העסקי למיתוג האישי אך חשוב לזכור שהאחד לא בא בהכרח על חשבון השני. ההפך הוא הנכון שכן מדובר במימדים משלימים. כך למשל, ניתן למתג משרד עורכי דין בתור בית העסק המוביל בתחומו אך בה בעת למתג את עורכי הדין המנהלים את המשרד כמותגים בזכות עצמם ולהפוך אותם למרצים מבוקשים בתחומם.

הדבר החשוב ביותר במיתוג האישי הוא לאתר את הנישה שבה היתרונות היחסיים של הלקוח יכולים לבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר ולהכין גם כאן תכנית אסטרטגית ארוכת טווח שתסייע לו להגיע למטרות שהציב לעצמו – בכל זירה בה הוא יבחר להתמקד. בין אם תרצו לשפר את סיכוייכם להתקבל לעבודה שבה תמיד רציתם ובין אם אתם רוצים להפוך לשם החם הבא שעליו כולם ידברו – המיתוג האישי הוא בשבילכם.

השאר תגובה