בניית תכנית אסטרטגיה דיגיטלית

תכנית האסטרטגיה הדיגיטלית היא למעשה התשתית שעליה צריכה להיבנות כל הפעילות הדיגיטלית שלכם. מבחינתי תכנית אסטרטגית היא כמו מתכון – ובדיוק כמו שאנחנו לא נוטים לבשל לפני שנבחן את המתכון כך אני לא מציע לאף אחד מכם להתחיל פעילות דיגיטלית מבלי להבין לבנות קודם לכן תכנית מסודרת שתשמש כמפת דרכים ברורה

:תכנית האסטרטגיה הדיגיטלית שנבנה עבורכם נסמכת על חמישה חלקים עיקריים

ניתוח המותג בצביון דיגיטלי – ירידה לעומקן של החוזקות, החולשות והיתרונות היחסיים של המותג תוך התמקדות בניתוח הפעילות העכשווית של המותג ברשת והצגת האופנים שבהם נכון יהיה להביא לידי ביטוי את ערכי המותג כלפי חוץ

אפיון קהל היעד ומחקר המתחרים – מיפוי נכון ומדויק של קהלי היעד שלכם – וביצוע מחקר השוואתי אשר בעזרתו תבינו היכן אתם עומדים בהשוואה למתחרים

בניית אסטרטגיית תוכן – יצירת גאנט תוכן חוצה זירות (ברזולוציה חודשית \ רבעונית \ חצי שנתית – ואף שנתית במקרים מסוימים) בהתאם לצרכי הלקוח

תעדוף זירות ההפצה הדיגיטליות ובניית תכנית ההפצה בפועל – השלב הזה הוא במידה רבה החשוב ביותר משום שכאן אסייע לכם להבין באילו דיגיטליות זירות כדאי לכם למקד את מאמצי השיווק הדיגיטלי שלכם – ובעיקר מהם אמצעי ההפצה הנכונים ביותר עבורכם בכל זירה וזירה – לרבות הירידה לרזולוציות הממוקדות יותר שכוללות בין היתר את הפילוח המומלץ של הקהל, הקריאייטיב הנכון ביותר וכיו”ב

לשם המחשה, בשלב הזה אציג לכם את סוגי הקמפיינים הנכונים ביותר לפי הזירה החברתית בה אתם פועלים (פייסבוק \ אינסטגרם \ לינקדאין), אבצע את מחקר המילים המקדים הנכון ביותר עבורכם בגוגל ואמליץ על מילות המפתח שעליהן כדאי לחברה להתחרות (ומאילו כדאי להימנע), אנתח את כדאיות השימוש בכלים כמו אאוטבריין וטאבולה ועוד

הצבת יעדים ומדדי בקרה – והקצאת תקציב – במסגרת התכנית אציג יעדים ריאליים וברי השגה לטווח הקצר והארוך כאחד. בנוסף, אציג מדדי בקרה ברורים שבהם יהיה על הספקים לעמוד תוך כדי התהליך – וכמובן שאוודא כי אתם לא מוצאים שקל יותר ממה שאתם באמת צריכים וזהו אחד הערכים המוספים שלי שכן באופן מובנה האינטרס של ספק הדיגיטל הוא לגרום לכם להוציא סכומי פרסום גדולים יותר משום שככל שהסכום הזה גדל – כך גם העמלה שלו